Co to jest strona landing page?
Landing page to strony internetowe stworzone na potrzeby kampanii marketingowych bądź reklamowych w celu nakłonienia użytkownika do wykonania określonego działania np/ kliknięcie w link, zapisanie się na listę mailingową czy wypełnienie formularza.
W przeciwieństwie do standardowych stron www, które zazwyczaj posiadają wiele celów i zachęcają konsumenta do przeglądania zawartości całej witryny www, strony landing page są zaprojektowane z naciskiem na jeden cel bądź mają nakłonić konsumenta do wykonania określonego działania tzw CTA.
Call To Action
CTA - z ang. wezwanie do działania. Przykładami wezwania do działania są np.: "Wypróbuj za darmo przez 14 dni", zapisanie się do newslettera czy skierowanie użytkownika na stronę danego produktu.
Lead generation
Przykład wezwania do działania w postaci obecnego formularza na stronie landing page. Najprostszym przykładem jest formularz zbierający sam adres email.
Clickthrough
Przykład strony landing page, gdzie użytkownik poprzez kliknięcie przycisku zostaje przekierowany na określony adres URL.
Jakie są główne różnice pomiędzy stroną landing page, a standardową stroną internetową?
źródło: slideshare.net
Tabelka różnic: strona landing page vs strona www
PLAN - PRICE
Description
text
text
text
text
text
text
text
text
text
Funkcjonalność
Nawigacja
Cel
Zawarte informacje
Liczba podstron
Strona www
Nieograniczona liczba funkcjonalności
Cała zawartość jest dostępna dla użytkownika
Przedstawienie firmy, usług bądź produktów w sklepie online
Wszelkie informacje o firmie produktach bądź usługach
Od kilku do kilkudziesięciu/kilkuset podstron
Landing page
Tekst, grafika, zdjęcie bądź formularz
Ograniczona bądź jej brak
Sprzedaż, promocja produktu lub usługi bądź zebranie danych z formularza
Informacje o konkretnej ofercie, produkcie bądź usłudze
Jedna bądź dwie (np. strona główna i strona z podziękowaniem)
Przy jakich działaniach marketingowo-reklamowych strony landing page sa najlepszym rozwiązaniem?
Płatne reklamy w wyszukiwarkach
Reklama w Bing i Google Ads korzystając z modeli rozliczeń CPA, CPM, CPV
Reklamy w kanałach social media
Reklama na łamach sieci społecznościowych takich jak min.: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest czy LinkedIn
Kampanie email
Mailing wysyłany za pośrednictwem platform internetowych