Co to jest SEO/search engine optimization?
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (z ang. search engine optimization, SEO; zwana także potocznie pozycjonowaniem) to procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie polega na nieustannym śledzeniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu serwisów internetowych do aktualnych wytycznych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wyników.
Co to są organiczne wyniki wyszukiwania?
Organiczne/darmowe wyniki wyszukiwań to pozycje, które wyświetlają pod płatnymi reklamami na wpisywane hasła kluczowe bądź frazy w wyszukiwarkach internetowych.
Warto wiedzieć co Google mówi na ten temat płatnych i darmowych wyników wyszukiwań:
- Płatne wyniki wyszukiwania to płatne reklamy.
- W reklamach nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania znajduje się pole z napisem „Reklama”.
- Nad reklamami po prawej stronie bezpłatnych wyników wyszukiwania znajduje się pole z napisem „Reklamy”.
- Analiza bezpłatnych wyników wyszukiwania często pozwala znaleźć nowe słowa kluczowe do kampanii Google Ads.
żródło zdjęcia: Google
Jakie czynniki wpływają na atrakcyjność danej witryny www?
Powyższa grafika została przygotowana i przetłumaczona na podstawie wytycznych portalu Moz.
Jakie działania wchodzą w skład usług SEO?
Działania z zakresu optymalizacji stron internetowych dzielimy na dwie główne grupy:
On-page SEO
Off-page SEO
Różnice pomiędzy działaniami on-page SEO i off-page SEO.
On-page SEO
Działania bezpośrednio na stronie internetowej.
- Optymalizacja słów kluczowych i fraz
- Optymalizacja opisów meta
- Optymalizacja znaczników alt do zdjęć
- Optymalizacja tytułów
- Optymalizacja nagłówków
- Zabezpieczenie witryny www - wdrożenie certyfikatu SSL
- Optymalizacja struktury URL
- Optymalizacja treści witryny (tekst, grafika, zdjęcia, video)
- Optymalizacja linków wewnętrznych witryny
- Optymalizacja szybkości witryny
- Wdrożenie RWD i optymalizacja dla urządzeń mobilnych
Off-page SEO
Działania poza stroną internetową.
- Linki building - Budowa strategii linkowania z zewnętrznych stron do danej witryny co podnosi autorytet domeny DA (z ang. Domain Authority)
- Promocja w kanałach social media co przekłada się także na budowę świadomości marki.